Openbaar Centrum Voor Maatschappelijk Welzijn van Sint-Lambrechts-Woluwe

Klacht

Heeft u een probleem met onze diensten?

U kan contact opnemen met Ombuds Brussel. Deze waakt over de vrijwaring van de grondrechten van burgers, goed bestuur en integriteit binnen de Brusselse overheidsdiensten. Elke persoon die een beroep doet op de diensten van het OCMW van Sint-Lambrechts-Woluwe kan een klacht indienen en bescherming krijgen van Ombuds Brussel. Elke melding wordt vertrouwelijk behandeld

Voor extra informatie, gelieve het Huishoudreglement van Ombuds Brussel te raadplegen, opgesteld op grond van het gezamenlijk decreet en ordonnantie van 26 april en 16 mei 2019 betreffende de Brusselse ombudsman.

Welke zijn de voorwaarden om een klacht in te dienen?

1. Uw klacht heeft betrekking op het OCMW van Sint-Lambrechts-Woluwe
2. U hebt al contact opgenomen met ons om uw probleem te melden
3. De feiten zijn minder dan 3 jaar oud

Welk soort klacht kan u indienen?

Een klacht kan betrekking hebben op:

– de dienstverlening
– de uitvoering van de dienstverlening: laattijdige reactie, late betaling…
– de manier waarop de diensten werden geleverd: vijandig onthaal, toegankelijkheid…
– toepassing van de wetgeving

Het moet gaan om zaken die vallen onder het Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn (OCMW) van Sint-Lambrechts-Woluwe.

Welke klachten worden niet aanvaard?

– anonieme klachten
– klachten over oude feiten (ouder dan 3 jaar)
– klachten over andere OCMW’s
– klachten over de uitoefening van rechten betreffende persoonsgegevens 
– aanvragen voor extra informatie

Voor vragen over de uitoefening van rechten betreffende persoonsgegevens, gelieve het daartoe voorziene formulier te gebruiken.

Hoe contact opnemen met Ombuds Brussel?

U kan contact opnemen met Ombuds Brussel op een van de volgende manieren:

– Vul het online klachtenformulier in: ombuds.brussels
– Stuur een e-mail: klachten@ombuds.brussels

– Telefoneer naar 02/549 67 00 (maandag en donderdag van 14u tot 17u, dinsdag, woensdag en vrijdag van 9u tot 12u)

U kan ook een afspraak maken met de diensten van Ombuds gevestigd Oud Korenhuis 1 – 1000 Brussel.

Gulledelle 98 

Maatschappelijke permanentie

Gelieve tijdens de coronacrisis de steunaanvragen bij voorkeur in te dienen via e-mail: ssg@ocmw.woluwe1200.be

Indien nodig is de maatschappelijke permanentie waarbij je een steunaanvraag kan indienen, toegankelijk zonder afspraak op maandag en donderdag van 9.00 tot 11.30 uur.

Karrestraat 27

Contact maatschappelijke eerstelijnsdienst

De maatschappelijk werkers zijn bereikbaar,op afspraak, alle werkdagen, behalve op dinsdag, van 9.00 tot 12.00 uur en van 13.30 tot 16.00 uur of telefonisch op het nummer 02/777.75.31.

 VoormiddagNamiddag
Maandag9.00 – 11.30 uGesloten
DinsdagGeslotenGesloten
WoensdagGeslotenGesloten
Donderdag9.00 – 11.30 uGesloten
VrijdagGeslotenGesloten
 VoormiddagNamiddag
Maandag9.00 – 12.00 u13.30 – 16.00 u
DinsdagGeslotenGesloten
Woensdag9.00 – 12.00 u13.30 – 16.00 u
Donderdag9.00 – 12.00 u13.30 – 16.00 u
Vrijdag9.00 – 12.00 u13.30 – 16.00 u